Yellowstone Geyser basins

20 september 2018 - Moran, Verenigde Staten

Opstaan...De nacht was koud en dat is goed te zien aan de  aluminium aistreamer caravan naast ons.  Deze was helemaal bevroren aan de buitenzijde. We gaan op pad en rijden nog even rond bij loop C om Erik en Bea goedendag te zeggen, maar helaas ze waren al eerder vertrokken.
De weg leid ons door bossen en voert ons langs Yellowstone lake. Een groot meer waar aan de oevers elken grazen. Omdat we vandaag geysers, basins en firepots op het programma hebben staan willen we hiervoor alle tijd nemen. De eerste is Thump Geyser basin waar het nog niet druk is.  De stank en stoom vliegt ons de neus in.
Een paar volgeladen bussen met mondkapjes Aziaten lopen als kip zonder kop rond puur gefocust op de geisers lopen ze zo een kudde elken voorbij. Pas op de terug weg viel hun het op. Maar ja hun stemvolume daar kan geen enkele elk tegen en weg waren de elken.  Tig keer liep er een mondkap Aziaat voor me als ik foto wou nemen, deze had een komische tropen pet op. Ik vroeg hem of hij als statief wou fungeren en ja die drol van geen kwaad bewust staat voor paal als statief.
we rusten uit op een bankje om te kijken naar dit natuur fenomeen, Marianne is moe.  Grant village is een kamp waar je kunt bijtanken met van alles, als het hoogseizoen is.
Met een RV camper van 25ft (7.6mtr.) mag je veel parkeerplaatsen niet aan doen. Nu zien we ook de beperking van deze camper. Parkeren is moeilijker en niet alleen om zijn grote maar ook het naseizoen vinden wij het  hier erg druk.

National park Yellowstone doet er alles aan om toeristische kleinschaligheid te laten uitstralen. Maar deze stroom toeristen (ook de nieuwe toeristen uit Azië) kan het park in hoogseizoen niet aan. Nu al geeft het laag seizoen een hoogseizoen gevoel. Daarbij doen ze ook nog eens een aantal RV camps dicht.

Old faithful is volgens een Amerikaan nu niet druk (wij hebben een andere mening, maar dat zeggen we hem maar niet). Na een klein poosje wachten..... spuit de geiser meters de lucht in. De moeheid van Marianne is omgeslagen in een vervelende hoest en benauwdheid. We besluiten naar de clinic te gaan die daar ook is. Een vriendelijke doktermet mondkapje voor(had zelf de griep ) helpt ons. Hij had dezelfde symptomen. We krijgen antibiotica mee mocht het erger worden en een oppep shot .

We zien biscuit basin en de Grand Pismatic de foto's zeggen voldoende.
(Typen op mobiel valt tegen hoor)
We besluiten terug te gaan naar rv campingground waar Marianne uitrust en ik nog even een wandeling maak (zonder berenspray, welke ook kunt huren). Maak nog ff een praatje met de hulp parkranger. Hij is gepensioneerde uit New Mexico hij werkt hier in zomerseizoen en mag hier verblijven en krijgt kleine vergoeding.

Terug bij de camper zet ik mijn stoeltje uit vergezeld met chips en cola en gooi mijn benen op een grote kei.

Marianne heeft geslapen en na het eten gaan we vroeg onder
de wol.

Groetjes M&A

1. Benno Beuwer:
    20 september 2018
    Prachtig land Alex & Marianne, helemaal om er mooie foto's te maken, ik zie wel dat jullie er zich vermaken, nog veel plezier de komende tijd.
  2. Mirry:
    20 september 2018
    Mooie plaatjes is de Aziaat nog ergens goed voor geweest.
    Vervelend dat tijdens het reizen er even een moment is van minder goed te pas.
    Maar jullie genieten er van zo te zien.
  3. Lammie:
    21 september 2018
    Prachtige omgeving echt schitterend, rv is leuk maar helaas niet overal toegestaan. Aziaten heb je hier ook helaas veel en vernielen ook nog eens veel helaas. Jammer dat marianne is geveild door griep 😷en dat op vakantie, wens haar heel veel beterschap💐💗💋
  4. Marja Euverman:
    Prachtig ,die kleuren.
    Wat vervelend voir jou Marianne,hoop dat je je snel beter voelt,misschien is dat wel zo. Ik loop nml. nog 1 verhaal achter
  5. Jan Poort:
    21 september 2018
    Beterschap Marianne. Alex doe voorzichtig met die beren.
    Veel plezier nog