Wereldreis in Vancouver

2 oktober 2018 - Surrey, Canada

Het is saai om te schrijven maar het is nog steeds regenachtig. Vancouver is in nevel en wolken gehuld. Onze laatse rv camp in Surrey is kort bij Cruise Canada. De weg is wederom overvol en dat in de stromende regen. Waarom Vancouver een aantal prijzen heeft gewonnen zoals de groenste stad is voor ons een groot raadsel, dat zal dan wel komen door de bergen er omheen. Wat ons opvalt is dat veel personeel in de horeca en toerisme gebrekkig Engels spreekt en vaak van Aziatische afkomst is. De "oorspronkelijke" Canadees zal wel een betere positie bekleden?

We zijn in Surrey aangekomen en de regen is gestopt. We worden verwelkomt op het camp door een  grote lobbes (Engelse Mastiff) en haar kleurrijke basin. Al snel is een Plaats gereserveerd, zodat we nog van alles kunnen doen.  We rijden met de camper door om koffie te drinken en worden even gestoord. Een pand hiernaast rennen alle personeelsleden naar buiten, omdat het firealarm afgaat. De brandweer is zeer snel ter plaatse, ook omdat hier een tankstation gevestigd is. Er bleek niets aan de hand te zijn en was al het tumult om niets. (wel een goede oefening voor als het echt raak is).
Het weer wordt nu beter en de zon laatmzich zien. Dan laat Vancouver zich weer van de mooie kant zien. Zo zie je dat weer veel doet, helaas kunnen we dat niet sturen.

Onze laaste RV Camp ziet er rommelig uit maar voor "the one night stand" hebben ze 5 betere plekken. Al je overgebleven spullen hebt (die uiteraard nog goed zijn) kun je dat hier achterlaten.
We gaan op pad met de camper en belanden in China. Alle uithangborden  en reclames zijn in Kantonees (met soms kleine engelse lettertjes eronder).
Hier eten we ????? wat ook nog eens goed smaakt. Zoals we om ons heen kijken zijn wij de enigste Europeanen tussen de Chinezen. Lijkt wel een wereldreis. Een eind verder zien we veel Sikh's van oorsprong uit India. Het mag gezegd worden dat Pacific  Oceanside Canada multiculti is.

Om in deze trend te blijven zoeken we maar eens een Indiaas restaurant op. Zij zijn immers de meesters in de kleuren, geuren en kruiden. We wandelen in een voor ons onbekende wereld in. Hier is echt alles Sikh's en Hindoestaan. De ene winkel is nog kleurrijker dan de andere. Vancouver heeft een hele grote groep Canadezen met een Aziatische achtergrond en al deze mensen hebben vaak hun eigen werk - en woongebied.

We eten bij Aggawal Sweets zij hebben een 100% vegetarische kaart.
We kunnen jullie wel vertellen dat het bijzonder lekker smaakte.
In het donker rijden we met de camper naar onze plek. De dag is goed afgerond... oja en de koffers staan klaar voor morgen. De camper inleveren, want LH 493 vertrekt om 16:20

Groetjes M&A

@ Mhe,  ik mis mijn knuffel Marokkaan ook al heeft hij een Cogas jasje aan.
@ allen, we vinden het fijn dat jullie berichtjes achterlaten  op deze log of app of via Facebook... superrrrr bedankt

1. MHe:
    2 oktober 2018
    Goede reis terug. Je knuffel marokkaan.
  2. ErikBea:
    Goede reis terug
    Jammer dat het er weer opzit
    Groetjes Erik en Bea
  3. Eveline:
    2 oktober 2018
    Ik geniet elke ochtend van jullie verhaal en foto's. Ga het missen....
  4. Mirry:
    Hele goede reis .
  5. Lammie:
    2 oktober 2018
    Toch ook ff een gevoel gehad om in een Aziatische land te zijn 😉een hele goede reis terug met vele herinneringen😘💜
  6. Marja Euverman:
    2 oktober 2018
    Jullie hebben weer veel stof om over na te praten.
    We wensen jullie een goede reis terug naar huis.
  7. Yardena:
    2 oktober 2018
    Goede vlucht, mooie verhalen gelezen. Ben benieuwd welk land jullie mooier vonden.
  8. Frank en Diana:
    3 oktober 2018
    Goede terugreis gewenst, of moeten we al zeggen "Welkom thuis".
    We hebben enorm genoten van al jullie verhalen en prachtige foto's. Wat een ervaring er weer bij! Én wij verheugen ons alweer op jullie volgende reisdoel...al enige idee? ;-)