Vancouver BC.

1 oktober 2018 - Vancouver, Canada

De hele nacht heeft het geregend maar ook vandaag zal er weinig verbetering zijn. Dat wordt eten, drinken in de Mall en rondlopen in CF Pacific Center of kort bij. Een klein eindje lopen moeten we echter wel.
Achter het raam van de camper kijken we naar onze buurman die al een kwartier in de regen staat. Hij is te beroerd om met zijn twee hondjes te lopen, waardoor zijn terriërs op één vierkante meter hun behoefte moeten doen. Hij heeft een bouwvakkers decolleté waar je 100 dollar munten in één keer in kunt gooien. Ieeee-h!
Zijn vrouw en dochter hebben zich ontdaan van alle vakantie vuil door zich te laten losweken in de jacuzzi.
Vooral dit RV campingground is vaak een eindstation voor velen. Daarom gaan we niet in de tub schimmelinfectie of wie weet zakrot (haha) is het resultaat. Nee de hygiëne laat erg vaak te wensen over in sauna, massage en of beautysalon ...op een paar uitzonderingen na.

Rond 11:00 gaat de op één na grootste Shopping Mall van Britisch Columbia open met meer dan 200 winkels... en dat is maar een kleine 5 minuten lopen. De wegwerp poncho's komen nu wel erg goed van pas. De stad in gaan heeft op dit moment geen zin, want de oceaan blijft maar regen aanvoeren.
Laten we dit maar een rustdag noemen... Als je speciaal een reis geboekt hebt naar Vancouver is dit wel erg sneu. Ons valt Vancouver een beetje tegen alles is te verspreid en met alle vervoer zit hier je constant in slow traffic en in de vervuilde lucht.

We staan te kijken naar zalm vissers bij de Capilano river. Vanaf de brug is het een mooi schouwspel. Gisteren stond het water laag en hebben de vissers bekkens en dammetjes aangelegd met de gletscher stenen die in de rivier lagen. Nu het water hoger is komen te staan door de regenval is het net of de zalmen het signaal hebben ontvangen om de rivier in te moeten gaan. Ze zwemmen tegen de stroming in met ferme sprongen. Echter als ze in een van de Bekkens komen moeten ze weer opnieuw aanzetten voor de volgende sprong. Dit is het moment van de vissers.
Deze vissers blijven staan in de stromende regen aan de oever of in de rivier die nu gevaarlijk hoger is geworden en ze vangen zalmen van 60 tot 100cm.
Vanaf RV camp. Capilano kun je zo de groene Lionsbrug oplopen richting Stanleypark welke dus kort bij is, alleen moet het wel droog zijn. Met de fiets is de afstand Stanley park en Vancouver zo gepiept, jammer dat ze geen fietsen verhuren.

Er is een weer alert afgegeven in verband met de aanhoudende regenval, vooral voor verkeershinder en alle regen wat nog uit de bergen moet komen stromen richting het lager gelegen Vancouver.

Groeten uit regenachtig Vancouver

1. Marja Euverman:
    1 oktober 2018
    Jammer van het weer.
    Hopelijk komt daar snel verbetering in, zodat jullie de laatste dagen nog volop kunnen genieten.
    Doe voorzichtig en veel plezier nog.
    Ik kijk vol verwachting uit naar jullie fotoboek....die zoals altijd vast weer prachtig wordt.
    Gr.
  2. Yardena:
    2 oktober 2018
    Regen regen.....ieeeeee bereid je voor on ned en de ook regen