Yellowstone, Bridge Bay

19 september 2018 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Helana was een gewone tussenstop en voorzien van alle gemakken. Dat zal in Yellowstone anders worden dan gaan we namelijk off grid. We rijden er naar toe door het bergachtige Montana. Onderweg zien we veel Amerikaanse antilopen, elk en herten. De bebouwing wordt onderweg beter en Yellowstone is in zicht. We hebben de watertank, benzinetank  Lpg-tank vol en Gray and blackwater tank leeg. Het is onderweg 21°C maar vannacht koelt het af onder 0°C in Yellowstone.

Wij rijden West Yellowstone in en zien al na 4 km de eerste bisons langs de weg. Dit is een prachtig gezicht en veel auto's stoppen om er een kiekje van te maken terwijl de ranger wil dat we allen doorrijden. Laten we dat maar doen.

Een eindje verder weiden Bisons  met kalveren in het dorre gras. Zelfs ligt een bison met kalf in de Yellowstone river om af te koelen.

Van Bea en Erik horen we dat bijna alles vol is in Yellowstone NP.
Dat ondervinden we ook en dat terwijl het buiten het seizoen is. We missen in Masion campingground  en Norres campingground net de laatste plek... ongelofelijke pech. Maar bij Canyon Village kunnen we wel reserveren voor Bridge Bay. Gelukkig want ook dit was een van de laatste plekken. We rijden en genieten nu echt, wetende dat je een plekje hebt voor twee nachten.
We zien de upper en lower falls en veel stinkende, kokende en stomende modderpoelen.

We kopen op de campingground hout voor een kampvuurtje en zetten een bak koffie met Orange cake. De vogels  vlieg af en aan hopende dat er iets te halen valt.  Nee deze keer niet...

Het is erg bijzonder dat we in werelds grootste Caldera zitten. Die ooit zal uitbarsten en het noordelijke deel van de wereld zal lam leggen. Maar vandaag niet.

1. Anton en Linda:
    20 september 2018
    Mooie omgeving om even op adem te komen. Tis weer genieten van de verhalen en de mooie foto's.