Onze route West Canada en North West USA is gereed.

3 mei 2018

Nu geleidelijk de lente goed opgang is gekomen worden onze vakantie kriebel hormonen weer aangewakkerd.  De route heeft de afgelopen dagen een vaste vorm gekregen. Vooral de Tioga tours site is een geweldig hulpmiddel.

Door de goed georganiseerde open dagen bij Tioga Tours konden we onze verzameling vragen stellen aan Tioga en de daar opgestelde kraampjes met ervaren reizigers. Onder genot van American BBQ  en drankjes konden we elkaar voorzien van veel tips en trucs. Met enthousiaste medewerksters van Tioga hebben we onze concept route besproken en daar waar nodig was aangepast. Zo zie je maar weer je kunt veel leren van andere ervaren reizigers en de kennis van Tioga Tours medewerk(st)ers. Wel hebben we later de route omgekeerd, omdat dit (statistisch) weer technisch beter uitkomt.

De uitgestippelde route is gekozen om zoveel mogelijk in contact te komen met nature and wildlife, dus de grote steden zijn voor ons minder interessant. (route zie video).
We zijn op zoek gegaan naar locaties waar we de grootste kans hebben op wildlife te zien, maar dat is nog geen garantie. Jasper NP en Peter Longheed Park is de kans om wildlife te  zien b.v. 50% groter dan Banff NP. De exacte locaties gaan we niet benoemen want "wildlife doesn't like people".

Marianne gaat dan bewapend met haar nieuwe 60x superzoom camera de wildernis te gemoed. Er wordt driftig geoefend en menig klein wild wordt thans "geschoten" door de sensor. Op the wildlife spots hopen we maar dat we ze voor de camera krijgen, maar beter nog geniet het moment.

groetjes Marianne en Alex

1. The Pacific Rocky Mountains High:
    5 mei 2018
    Hay followers,

Bedankt voor jullie reacties op Facebook welke gelinkt is aan deze logger.
    We vinden het erg leuk dat jullie ons weer gaan volgen. TOP !!!

groetjes Marianne en Alex
  2. The Pacific Rocky Mountains High:
    5 mei 2018
    Dear friends from different countries all over the world there is a translator on this log created.

Greetings Marianne and Alex