Voorbereiding

16 december 2017

De voorbereiding.

Eigenlijk begint het plezier bij het maken van een verre reis al bij de voorbereiding. Waar naar toe en hoe gaan we het land bezichtigen met  camper of auto? In ieder geval reizen wij graag onze eigen route met natuurlijk de nodige highlights. Het wordt steeds moeilijker om toerisme te ontlopen, het lijkt wel of alle touroperators autistische voorgekauwde  routes hebben.

Na onze reis met een 4 Wdr. afgelopen zomer door Namibië is onze drang naar een eigen reis maken gegroeid.  Zelf alles (los) boeken is een mogelijkheid, maar toch weten we tot nu toe nog steeds reisorganisaties te vinden die met prijs en kwaliteit kunnen wedijveren ten opzichte van zelf boeken. Het voordeel is dat je bepaalde risico's weet onder te brengen bij de reisorganisatie.
Dit jaar gaan we ons focussen op een kamperreis door West Canada en eventueel een stuk USA. Fall (Foiliage, Indian summer) moet erg mooi zijn. Ergens in september tot begin oktober is onze favoriete periode. Zalm trek, Beren, mooie herfstkleuren schijnen dan het landschap extra aantrekkelijk te maken. Mei en juni is goedkoper of een camper wegbreng actie in april, maar dan zijn de meren nog bevroren en de passen besneeuwt ....... dus grote kans dat ze afgesloten zijn.
Net als voorgaande jaren is het boeken van een reis net als de beursgang. Het juiste moment cashen als de tickets en camper het goedkoopst zijn. Middels Excellijsten houden we alles in de gaten. De prijzen zijn weer duurder dan vorig jaar en het woordje "einde" recessie maakt dat je toch algauw € 200 p/p. meer kwijt bent.

Na het bezoeken van de Tioga tours infodagen, wat tot in de puntjes goed geregeld was kregen we uitleg over o.a. hun site. Helaas waren na de presentatie van Canada en USA alle medewerk(st)er bezet. Na afloop hebben we een bakje koffie en hotdog genuttigd in hun jaren vijftig bar. De tentoongestelde camper (C25) die daar stond gaf een goede indruk..... en ons bloed begon te borrelen.

Eenmaal thuis gekomen hebben we op de Tioga Tours site een route uitgestippeld en een offerte aanvraag ingediend. De volgende dag was de offerte binnen. We twijfelen niet en na een paar vragen te hebben gesteld hebben we de offerte verzilvert.  CANADA HERE WE COME !
Vliegtickets, hotel en kamperverhuur zijn geboekt en we kunnen de reis nog steeds zelf aanpassen zoals we willen. Misschien toch nog Yellow stone USA in de route opnemen?

Wij gaan dit rond de kerst bekijken.
Collect moments not things,

Groetjes Marianne en Alex

facebook volgers

1. Ceres:
    19 december 2017
    Weer een nieuwe reis en weer nieuwe avonturen! Geniet van de voorbereiding. XXX
  2. Yardena:
    23 december 2017
    Wat leuk om te lezen heerlijk nieuwe plannen en avonturen...jullie sparen geluksmomentjes. Vriendin is afgelopen jaar in Canada geweest 6 weken met haar gezin in een hele grote camper! Zij waren er in april en mei. Alles was toegankelijk van zinnig weer tot dgn van regen gezien...en wij lazen de verslagen van het druilerige weer. Succes met uitstippelen.
  3. Marja:
    24 december 2017
    Veel plezier met de voorbereidingen....en dan ineens i het zover,op weg naar een nieuw avontuur
  4. ErikBea:
    24 december 2017
    Canada een goede keuze lijkt ons
    Veel plezier met de voorbereidingen
    Ik denk dat wij de routes nog wel naast elkaar gaan leggen om te zien waar wij ons koffie moment gaan doen.
    Hopelijk kunnen wij elkaar nog voorzien van goede tips
    Groetjes Erik en Bea