Olympic NP east side

27 september 2018 - Poulsbo, Washington, Verenigde Staten

Vroeg in de morgen drinken we koffie op het strand en wie wil dat nou niet. Vooral als de zon de zeemist laat oplossen. We zien hierdoor een mistboog en dat is weer eens iets anders dan een regenboog.
Een zonnige wandeling op Rugby beach, waar de rotsen in de oceaan zijn "gedropt"  is een goede start van de dag. Het is hier erg mooi en we zijn praktisch alleen op een paar zeemeeuwen na.

Helaas verrijden we ons later een kleine 25 mile. Niet goed opgelet en een afslag te vroeg genomen terwijl  daar maar een paar wegen zijn. We gaan richting Hoh rainforest dit moet de klapper van de dag worden. Dit willen we speciaal gaan zien omdat een vergelijkbaar rainforest pas in New Zealand ligt. Echter op het laatste moment na een 12 mile drive is de weg afgesloten. Balen als een stekker !!! geen toegang tot Hoh rainforest!!!.
De weg ernaar toe was gelukkig wel mooi.
We eten een hamburger in een aftandse jaren 70 stijl hamburgerrestaurant in Forks de smaak is oké ..  het kolossale ijsje konden we niet meer op.
Het tweede balen volgt snel ook de rainforest met waterval bij Marymerre falls lukt niet, want de parkeerplaatsen zijn overvol. De 25ft. camper is dan trouwens een onding.  We zien veel ouderen die gaan wandelen met dit mooie weer. Helaas zijn de parkeerplaatsen in Canada en the VS bij bijzondere bezienswaardigheden te klein om de bezoekers te ontvangen. Daarbij speelt het mooie weer van 22 graden ook een rol. In het hoogseizoen moet je de Nationale Parken niet bezoeken vertelde ook de vrouwelijke ranger van Kalaloch . Zij begrijpt niet waarom veel campinggrounds dit jaar zo vroeg sluiten, net nu het deze week rond de 21 graden is.

Een bezoek aan Port Angeles (niets aan verloren) parkeren we om te kijken welke route we willen vervolgen en waar we ongeveer gaan stopen voor een overnachting.

We rijden langs de oostkust van Olympic NP.  Wat ons opvalt is dat we geen enkel groot wild hebben gezien de afgelopen twee dagen. Helaas wel veel houthakkers activiteiten. Net ten noorden bij Poulsbo vinden we en locatie in Washington state park Kitsap. Nabij het water tussen de grote woningen van de beter gefortuneerde Amerikanen.

Het park wat we eerst wouden bezoeken heeft veel diefstal activiteiten op zijn naam staan inclusief twee moorden. Slaan we maar over lijkt ons.

Bij Kitsap state park genieten we van de zon. De oesters die hier grijpbaar  in het water liggen mogen niet meer worden gevangen, want het seizoen is ten einde.

Het wordt hier behoorlijk donker tussen de reusachtige bomen. We besluiten de gordijnen op tijd dicht te doen en zetten de kachel aan. We lezen en typen ons logje bij.
We kijken waar we morgen naar toegaan.