Mount Rainier.

28 september 2018 - Enumclaw, Washington, Verenigde Staten

Gewekt worden door een vuilniswagen in het Kitsap Washington  State Park is weer eens een andere manier van wakker worden. Vroeg op dus ontbijten en pleiten. De rit gaat naar Mount Rainier National Park. We rijden door meer stedelijk gebied wat al gauw over gaat is een bosrijke omgeving. Als we het National Park naderen worden de bomen groter en het wouden donkerder. De dorpjes zijn beter ingesteld op toerisme ook al is het einde seizoen. Mensen uit Seattle en Tacoma bezoeken dit gebied als ze van de natuur willen genieten. We nemen pauze bij een leuk gezellig café die een normale size cappuccino voor ons zet met heerlijke koeken erbij. De sheriff uit het dorp zit aan de bar en is goed praats. Hij is nieuwsgierig waar we vandaan komen en dat hij ook iemand kent uit Nederland welke in Ashford  au pair was geweest. (We hadden het gevoel dat hij daarop in love was). Hij geeft een paar nuttige tips.
We moeten verder ook al is Ashford zeker de moeite waard o.a. voor outdoor adventure.  We rijden het park binnen en nog geen 50 meter verder staat een hert ons op te wachten.  De bomen zijn groot en the road to  paradise, zoals ze deze terecht noemen slingert ons naar Mount Rainier. Riviertjes, beken en  watervallen versieren de route. Mount Rainier is goed besneeuwd en de top is helder te zien. De gletscher zijn spierwit met licht blauwe ijscanyon groeven. De herfstkleuren zijn geweldig en vooral nu zijn de kleuren het mooist. (zie foto) We zien op bepaalde wandelroutes horden mensen lopen. Gelukkig zijn er ook routes waar je geen mens tegenkomt en waar je één  bent met de natuur.
In Reflection Lakes weerspiegeld de vulkaan in volle glorie.

Na the road to Paradise, Mount Rainier gaan we nu de berg van de andere zijde bekijken. De verbindingsweg die ons hierheen brengt is in de winter gesloten tot lang in de zomer. Hier in dit park valt namelijk per jaar 16 meter sneeuw.  We rijden nu naar Sunrise toe een totaal andere bosomgeving en we zien meer van de gletschers. Maar ook  Mount St. Helens welke goed zichtbaar is.
De 4392 meter hoge Mount Rainier is hier ruiger om te zien. Je moet er maar niet bij stilstaan als één van de twee vulkaan kraters ontwaakt of twee......  als deze  grootste gletschers van de VS smelten ???

Na Sunrise route rijden we door... maar hierna zijn er weinig RV Campinggrounds, wat wij erg jammer vinden. (Wel beter voor rust van de natuur). We belanden op een RV camp met een American football veld er naast. We mogen even kijken naar de training en gaan daarna genieten van de zon en het lopen het stadje in.

Howdy..