North Cascade

29 september 2018 - Marblemount, Verenigde Staten

27 september zonnig en 25 graden.

Bijna een kleine 100 mile alleen maar in en langs stedelijk gebied rijden is niet ons ding. Gelukkig laten we Seattle en de voorsteden al gauw achter ons. Ook hier is file leed en volop zwaailichten van brandweer, politie en ambulances op the interstate. Dat mensen in grote steden gemiddeld 5 jaar korter leven is te begrijpen. Al snel rijden we door de bossen en kleine plaatsjes. Koffietijd......Helaas is veel gesloten of kun je slecht zien of ze geopend zijn. Na een Coffee break gaan we richting North Cascade "the untamed wilderness", maar deze moet je wel zoeken. Langs de wegen zie je geen wild zoals poema, beren, Black taille deer, wolfen en veelvraten. Maar wel een rivier met hoge bergketens en het bekende Diablo Lake. Hier spreken we een Nederlands stel die ook via Tioga Tours hun reis hebben geboekt. De gebruikelijke vakantie praatjes worden gemaakt. Kort hierna nemen we afscheid en gaan we opzoek naar een verblijfslocatie. Ook North Cascade National Park heeft zijn campingground gesloten wat de rangers ons bij het bezoekerscentrum mededelen. We krijgen twee tips mee voor een locatie buiten het park. Wel erg jammer want wie wil er nou niet aan Diablo Lake staan midden in de wildernis. We komen bij een rv campingground aan en willen niet tussen de andere Campers in staan.  We mogen op het tentenkamp staan daar waar je vrij en onder de bomen staat. Voor  $15,= wordt er een deal gemaakt inclusief alu bak folie voor de bbq.  Alex Cohen is niet voor niets mijn bijnaam.
De de houtblokken gaan in de vuurkorf totdat ze roodgloeiend zijn voor de bbq.  De optrekkende geurige rook verzameld de honden uit de buurt en we moeten ons vlees beschermen. De Vogels pikken ons brood in een onbewaakt moment.

Het wordt donker en de zon gaat onder achter de bergen terwijl ons kampvuurtje door de vlammen nog lekker doorbrand. Nog even handen warmen aan het vuur met een dikke trui aan.
Met 538 muziek spelend van onze ipad trekken we ons terug in de camper.

Groetjes M&A

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anne-Marie:
    29 september 2018
    Schitterende foto's die ik op Facebook voorbij zie komen..
    Groetjes Anne-Marie
  2. Frank en Diana:
    29 september 2018
    Net weer even een week reisverhalen “ingehaald” en wat hebben jullie al weer veel gezien en gedaan. Gelukkig is Marianne weer helemaal opgeknapt en kunnen jullie er samen weer vol voor gaan☺️ Schitterend foto’s, vooral die met de herfstkleuren... Indian summer! Blijf genieten van al het moois dat Amerika en Canada te bieden heeft! Enjoy. ... 😉😀
  3. Mieke:
    1 oktober 2018
    Heerlijk om zo mee te genieten van jullie reis. Wat een avonturen maak je mee.!! Ik geniet ook enorm van de foto's. Veel plezier en groetjes