Fraser River en Wells Gray Provincial Park

14 september 2018 - Clearwater, Canada

Met de camper langs de bruisende Fraser river wakker worden is geweldig. Hier is de rivier breed en de oevers zijn met gletscher stenen bedekt.  Vannacht heeft het af en toe geregend en met de tikkende druppels op het dak van de camper worden we wakker. Het is erg vroeg, we besluiten om 5:00 toch maar op te staan. Ontbijten en dan even deze RV camp verkennen, welke er netjes uitziet. We vertrekken vroeg  en dat wordt dus een envelop in de daarvoor gebruikelijke  bus te deponeren. De geplande gratis locatie Silver Creek was helaas afgesloten, maar deze RV camp locatie was de moeite waard.

Helaas vergezelt ons langs de Frazer river iets minder mooi weer. Hells gate is nog niet open. Dit schijnt een  toeristische attractie te zijn met veel vermaak. Niet echt ons ding.... van der Most kermis vermaak, terwijl de stroomversnelling daar wel het mooist moet zijn.
We rijden door dorpjes waar de tijd heeft stil gestaan en in Lytton drinken we een goede cappuccino. De eigenaar heeft net een nieuwe pup gekregen. Dit was een wens die hij al drie jaar had en vol trots laat hij hem zien. Deze pup moet hem waarschuwen voor beren die steeds vaker de dorpen komen op zoeken.
Na Kampsloop wordt het weer beter en om 14:00 uur breekt de zon door. Onderweg zien we veel schade door bosbranden. Niet alleen  dit jaar maar ook vorig jaar was een ramp jaar. Gelukkig hersteld alles en ontstaat er voor grazers meer grasvlaktes.

Wells Gray Provincial Park.
Dit park staat bekend om zijn vele watervallen en de trails zijn daar de moeite waard.
Met veel donder, geweld en stroomversnellingen valt het water naar beneden. Op de terugreis stoppen auto's voor ons, na het schijnt rende een beer de bossen in. Helaas hebben we dit net gemist!

We besluiten niet in Wells Gray te blijven en overnachten in een Koa RV camp in Clearwater.

Greetings M&A

1. ErikBea:
    Hallo
    In wells gray zit ook een zalm punt om te kijken braileyspoint bij het visitor center hebben ze wel een kaartje daarvan
    Wij hebben er wat zien springen

Groetjes Erik en Bea
  2. Marja Euverman:
    14 september 2018
    Hai Alex en Marianne, jullie zijn al weer mooie verhalen aan het schrijven, dat wordt weer genieten om ze allemaal te lezen.
    En vooral de fotos , mooi plaaties kieken, ha,ha.
    Rij voorzichtig, en geniet van jullie avontuur.
  3. Lammie:
    14 september 2018
    Dat was dus al een rij stop door een beer....nu alleen nog zien en foto's spannend.
    Geniet van je verslag en door te lezen en de foto's waardoor ik een stukje mee ben.
    Kijk uit naar het volgende avontuur😘