Sneeuw in Jasper

15 september 2018 - Jasper, Canada

Het wil niet vlotten met de foto's voor deze reislog. De app die alles moet linken tussen mobiel en fototoestellen werken niet meer. Dus stop ik maar even met deze worsteling.
Het is in de avond en op het KOA camp is het pikdonker, we besluiten laat op de avond en uitgerust met een zaklantaarn de vuilnis weg te brengen. De dikke jas moet aan... het is hier 1°C graad. Bbbrrrr wat koud.

We hebben goed geslapen en  vertrekken richting Blue River waar we met een elektrische kanoboot (groep met gids) opzoek gaan naar beren.  We worden ingepakt tegen de koude en regen (die gelukkig niet kwam tijdens de vaart). We hadden ons al goed ingepakt en daar overheen ging nog .... reddingsvest, dikke warmte jack, regen poncho en een verwarmde deken over de benen.
We kijken langs de oevers en langs de bosranden en zien niets. Helaas hebben we pech.
Daarbij ging de boot ook nog eens stuk en we dobberen stuurloos op het water en met een peddel doe je niet veel. De gids kon geen reparatie uitvoeren, dus kwam na enige tijd wachten een monteur langs met speedboot. Het was snel gefikst.
We konden ook nog mee met de speedboot op zoek naar the Eagle dat hebben we maar even niet gedaan. Die   hebben we onder weg al gezien langs de weg hoog zittende in de boom.
We hoorde van de gids dat er 10 cm sneeuw was gevallen in Jasper. Volgens hem is dit één van de kortste zomers in Canada welke hij heeft meegemaakt.

De reis naar Jasper is erg mooi en we zien besneeuwde bergtoppen, vooral bij Mount Robson (het hoogste punt van the Canadian Rockies deze is wit).   jammer dat de bewolking wat laag hangt.
Langs de weg liggen nog resten sneeuw en bij Jasper liggen elks met hun grote gewei in het gras en er lopen kuddes over de weg bij Wapiti campground.
We staan nu op wapiti campground in National park Jasper zonder elektra aansluiting. Ik zal vanavond een kampvuurtje maken.... Oja de parkranger komt nog even langs dat we moeten uitkijken voor de horny elks in verband met de bronstijd. "En kijk uit!!! gisteren was er een beer op de campground". We krijgen instructie what to do.  (gelukkig kan ik harder rennen dan Marianne)....
De azuurblauwe rivieren zijn hier nu gevuld met de eerste zalmen. Deze hebben we helaas niet kunnen vangen dus bakken ik nu twee steaks.....de geur is een mooi lokmiddel.

Ggggrrrrrrr.!!!!

groetjes M&A

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lammie:
    15 september 2018
    Zul je net zien dat jullie net weer de kortste zomer moeten krijgen, na die lange hitte van de afgelopentijd, en de beer speelt echt verstoppertje met jullie 😂😂maar goed dat ze jullie heerlijk hebben ingepakt voor de boottocht pfff stel dat dat niet zo was brrrrr 😨😨 kijk uit naar het volgende verslag😘
  2. Mirry:
    15 september 2018
    Altijd vervelend als er iets niet meewerkt. Maar jullie houden wel van een stukje uitdaging maakt alles nog leuker om te lezen.
    En Alex valt mij wel tegen normaal Ben je ook Galant en laat je je vrouw voor gaan.
    Genieten en tot volgende verhaal met humor.
  3. Erik en Bea:
    15 september 2018
    Wat gaaf dat jullie de eagle hebben gezien, wij nog niet😒
    Rijden nu richting painted hills, hebben prachtig weer🌞zo'n 20 graden, zien elkaar in Yellow Stone, geniet ze nog
    Groetjes Erik en Bea
  4. AJ Grootemarsink:
    15 september 2018
    Alex beetje goed voor marianne zijn he!!!😉😉