Cannon Beach

24 september 2018 - Cannon Beach, Oregon, Verenigde Staten

De hele avond stond een wiegende wind tegen de camper aan te blazen, welke tegen de ochtend was verdwenen. Over de prairie heuvels steken gelukkig nog steeds de vulkanen Mnt. St. Helene, Mnt. Rainier en Mnt. Hood in volle glorie. Strakke lucht leid ons naar de Columbia Gorge. De weg langs de rivier is soms zo breed als een meer.
Bij Biggs steken we op zijn Hollands een kruispunt over. Kamikaze taferelen en vrachtwagens vol op de toeters. De zweetdruppels rollen over mijn rug, Marianne's nagels zijn in het dashboard gekerfd. "Jiiééee-hhaaa Okay" !!!! ook maar net goed gegaan .... millimeter werk. ppffffff...
De oevers en bergen langs de Columbia river worden steeds groener als we the Pacific Ocean naderen.
Op de Columbia River wordt ook gesurft, dit komt door de stroomversnellingen en de wind die door de zij dalen wordt aangevoerd. Alleen vandaag is er helaas weinig bedrijvigheid.

Bij Multnomah fall's stopen we om één van de bekendste watervallen van the States te bekijken. De brand van vorig jaar is deze waterval bespaart gebleven. Helaas geen lemon pei of carrotcake in het Multnomah restaurant te verkrijgen, maar de koffie is okay. De parkeerplaatsen zijn beperkt en ook hier weer mondkap Aziaten die schreeuwend en gehaast dribbelen naar de waterval, denken zeker dat deze over 5 minuten droog staat.

We rijden door het drukke Portland heen en de navigatie werkt perfect. Wat stinkt de stad en wat een uitlaatgassen... we worden er beroerd van. We zijn gewend aan de gezonde natuur lucht.  De stank is niet te harden we kijken elkaar aan. "It wasn't me" !!! in koor.  De stad uit en de stank trekt niet weg, met voor ons rijdend een truck met......... kadavers. Gelukkig slaat deze af en de groene bergen richting Cannon Beach brengt frisse lucht.

In Cannon Beach moet je in het hoogseizoen niet zijn of je moet van drukte houden. Veel leuke pittoreske huizen en winkeltjes maakt dit stadje erg gezellig. De stranden en de groene bergen met de extreem hoge bomen maakt het hier tot een waar paradijs.
De haystack is een bekende rots in de oceaan praktisch aan het strand waar papegaai duikers en kleurrijke zeesterren vertoeven.
Hier smaakt de koffie weer, waar wij van houden. Gezellig teutend wordt er espresso macchiato voor ons gezet. "Dit is het beste wat Oregon te bieden heeft", volgens de eigenaresse. We besluiten een RV campingground in de nabijheid te bespreken. Gelukt en we kunnen nu een strandwandeling maken richting the Haystack. De zon doet de rest.

19:09 uur zakt de zon in de zee.  En wij willen "de zzzzzon in de zzzzee zzzzien zzzzakken". We rijden met de camper richting een mooi punt wat we eerder gespot hadden voor the needles and the haystack. Het is een hoger gelegen punt met een steil pad naar beneden.  Op een trap gaan we zitten en kijken. Daar zien we de zon zakken. De ondergaande zon kleurt de lucht, wolken, zee en the Needles.
Wat kan het leven mooi zijn.

Greetings from Sunny Oregon,
Onbewolkt zonnig 19 °C en een bbq cijfer een 9

@ allen bedankt voor de beterschap wensen, Marianne knapt op dus het heeft geholpen.
@Anton $40,-- is weinig... antiek doet het goed in the States en dit bied kansen.  Wij moeten samen maar eens een road tripje maken. Je kunt er eten... drinken en ....euh ... weet niet meer....
@Trump "we made Amerika great, what have you done". The Europeans

1. Susan van schaik:
    25 september 2018
    Fijn dat je je weer beter voelt Marianne.
    Leuk jullie blogs te lezen!!